coretan kehidupan pelajar U seperti saya :)

Assalammualaikum :) subhanallah hari ni agak letih.. tetapi luangkan juga lah waktu untuk update blog ni kan :) hmm saja nak ceritakan sedikit coretan hidup saya sebagai pelajar U ni.. dulu ingat lagi masa sekolah menengah, bukan main tak sabar nak masuk universiti, "campus life more better lah", life kat kampus bebas lah ,senanglah.. wah sudah masuk sekarang, memang Allah saja yang tahu betapa banyak dugaannya.. saya ni sejujurnya tak pernah berdikari sebenarnya :) tapi harus cuba jugaklah bila dapat tawaran belajar a.k.a kena stay hostel la kan.. saya ni tak suka sangat hostel, ya lah nk basuh baju sendiri pun lambat hehehe.. hmm masuk ja kampus, macam-macam kerenah pelajar ada, dari yang baik hinggalah teruk sangat.. MasyaAllah.. kat sini semuanya sendiri, nois board pun kita kena hadap tiap2 hari.. sistem pembelajarannya wahh, student kena cari lecturer berbeza betul dengan sekolah.. hmmm permulaanya saya agak lambat, lama kelamaan saya dapat sesuaikan diri Alhamdulillah, dan syukur saya dapat mendekati rakan yang akhlaknya terjaga dan rakan yang sentiasa membantu saya tak kira waktu :) belajar belajar belajar.. ingin saya kongsikan, bijaklah memilih rakan yang baik semasa berada di U nanti kerana pengaruh rakan sebaya amat kuat, ini kerana kita berjauhan dengan keluarga, ibu bapa pun tak dapat nak pantau anak-anak setiap masa. joinlah group2 usrah yang ada InsyaAllah anda tidak terpesong.. Semoga berjaya Assalammualaikum :)

1 ulasan: