persahabatan amat bermakna bagi saya :)

assalammualaikum, saya masih baru dan saja meluang masa blog ni.. :) persahabatan.. tidak kira lelaki atau perempuan, persahabatan terjalin.. kawan baik, rakan kelas, roomate, rakan biasa, itu tergolong dalam persahabatan. namun sejauh mana ikhlasnya kita bersahabat, sejauh mana kita bekorban demi persahabatan.. bolehlah dikatakan sahabatlah tempat kita mengadu masalah kita dan bukan keluarga sendiri.. mengapa? haa.. ini sebab rakan selalu memahami kita? tetapi rasanya keluarga lebih kenal siapa kita.. itu bergantung kepada individu itu.. hmm tetapi persahabatan saya bersama I ni tak lama rasanya.. Walllahualam dia marah atau mungkin tidak senang dengan saya.. saya tertanya-tanya kenapa dia begitu.. sms tidak balas, mungkin sibuk barangkali, sekarang peperiksaan akhir semakin hampir.. I sedang menelaah.. tetapi wajar ke dia tinggal begitu sahaja persahatan yang terjalin sejak kami semester 1 lagi.. sudah terbukti ikatan silaturrahim tidak boleh dilenyapkan.. saya cuba memahami,, setiap kali bertemu Allah, saya sentiasa mendoakan kesejahteraan I dan keluarganya.. itu sahaja yang boleh saya lakukan.. begitu aneh juga lah saya ini lebih cenderung kepada sahabat.. :) ini kerana sahabatlah yang menjadi kekuatan saya selain keluarga, sahabatlah yang menjadi contoh terbaik saya, sahabatlah tempat saya berkongsi ilmu, masalah dan pendapat dari semua aspek kehidupan.. seronok jika dapat bertukar padangan terutamanya mengenai Islam yang indah ini.. saya sentiasa berusaha ke arah kebaikan. Alhamdulillah dengan berkat Allah, saya dapat berubah sedikit demi sedikit.. aurat mula tertutup rapi, pergaulan juga cuba saya batasi, jauhi ikhtilat, MasyaAllah.. Allah semakin dekat dengan diri saya, kini saya amat mencintai Allah dan juga Rasulullah pesuruh Allah, di mana pun kita berada, pastikan Allah di hati kita agar kita sentiasa dilindungi dan diberkati oleh-Nya.. InsyaAllah.. manusia boleh berubah, tetapi kita perlu berusaha, pada peringkat perubahan saya ini, memang dugaannya ada, "Dah jadi ustazah ke?" "Dah alim sekarang.". saya hanya tersenyum, mencari keredhaan Allah memang ada dugaannya tetapi kita harus tahu Allah sentiasa bersama orang-orang yang mencari keredhaanNya.. berbalik kepada persahabatan tadi,,, bersahabatlah dengan penuh ikhlas, seikhlasnya... Assalammualaikum

1 ulasan: